Pàgines

13 de juny del 2011

Pastís de pastanaga

Vaig llegir que el pastís de pastanaga es va inventar a l'edat mitjana quan hi havia escassetat de sucre. Com que la pastanaga és molt dolça quan està cuita, s'utilitzava com a substitut per endolcir els postres. Aquest pastís es va popularitzar molt al Regne Unit i als Estats Units on el preparen amb una barreja d'espècies que anomenen 'allspice' i que conté clau,  nou moscada, gingebre i canyella. També hi ha moltes receptes que li afegeixen nous o ametlles. Sigui com sigui, el 'carrot cake' és un pastís esponjós, humit i deliciós!

Aquí teniu la meva versió:

Ingredients

200gr de farina
200ml d'oli de girasol
150gr de sucre (moreno li va molt bé)
3 ous
1/2 sobre de llevat
5 pastanagues grandetes
pebre, canyella, allspices...

Per començar, bato els ous, afegeixo el sucre i ho barrejo tot fins que queda escumós. Afegeixo l'oli i barrejo la farina amb el llevat i a poc a poc la vaig afegint  a la barreja. Si tamiseu la farina, se us incorporarà més fàcilment, si no us costarà una mica més però sempre podeu acabar passant el minipimer per evitar els grumolls. 



Pelem i rallem les pastanagues i les afegim a la barreja. En aquest punt és quan hi tirem les espècies i els fruits secs. Jo acostumo a tirar només pebre de tres colors i ja està, però no cal dir que amb canyella o nous queda boníssim!

Quan tenim la barreja a punt, la deixem a la nevera una horeta. Passada aquesta estona posem la barreja en un motlle,  jo utilitzo un de plumcake però poden fer servir un rodó o quadrat, i ho deixem coure al foc a 180º-200º durant uns 20 minuts. Depenent del motlle que utilitzeu i el vostre forn trigarà més o menys. Punxeu-lo i quan el pal surti sec, estarà a punt. 

Moltes receptes acaben preparant un glacejat i cobrint el pastís, però jo mai no li poso. Us asseguro que no cal, sense ell queda boníssim!

3 comentaris: