Pàgines

12 de novembre del 2011

Espaguetis a la carbonara de salmó

Després de molt dies, mesos i tot, us presento una recepta que em va ensenyar la meva mare i m'encanta! S'elabora com la típica carbonara que es fa amb cansalada, però es substitueix per salmó. Aquí la teniu:

Ingredients per a 2 persones:

· 250 gr de pasta fresca ( a mi m'agrada més amb espaguetis o tallarines)
· 2 talls grans de salmó fumat
· 1 ceba
· 1 all
· 100 ml de crema de llet
· 1 ou
· Formatge emmental ratllat
· una mica de sal
· una mica de ceba
· un rajolinet d'oli

Primer, omplim un olla amb aigua i la posem a escalfar.

En una paella escalfem una mica d'oli i coem la ceba que haurem tallat molt fina. Quan estigui daurada li afegim l'all picat i  quan estigui cuit hi tirem la crema de llet. A la recepta he posat 100 ml per a dues persones, però jo normalment hi poso menys. Baixem el foc, salpebrem i deixem que la crema de llet faci una mica xup xup.

L'aigua de l'olla segurament ja vull, així que tirarem una mica de sal i un rajolí d'oli i hi abocarem la pasta. La deixarem coure, si és fresca,  durant només 2 o 3 minuts.

Mentre la pasta cou, tallarem el salmó en tiretes no massa grans. Quan la pasta esta a punt, la colem, la tornem a posar a la olla i hi aboquem la salsa de la crema de llet, un ou i barregem fins que es cogui. Finalment, ho servirem i hi afegirem el trocet de salmó per sobre i una mica de formatge emmental ratllat o el que més us agradi.  Bon profit!

1 comentari: