Pàgines

4 de febrer del 2012

Croquetes

Si mai feu per dinar o sopar pollastre, ànec o gall d'indi rostit i us en sobra, no el llanceu, perquè podeu fer unes fantàstiques croquetes!

Aquestes que surten a la fotografia estan fetes amb un ànec que vaig rostir amb una greixonera i la veritat és que van quedar impressionants! La recepta és de l'Antònia, la meva sogra, però, vaig fer servir un truc que em va explicar una gran amiga, la Maite, que li dóna un toc especial a la recepta. Es tracta de fer la beixamel amb una barreja de llet i aigua on previament s'han hidratat uns ceps. Jo tenia aquesta aigua, perquè per a aquest sopar, a banda de fer l'ànec rostit, també vaig fer una lassanya de bolets i foie, on vaig utilitzar ceps, però podeu incorporar els ceps a les croquetes i segur que queden molt més bones. 

Bé, aquí va la recepta de les croquetes!

Ingredients 

500ml llet
500ml aigua dels ceps
60g de mantega
60g de farina
una ceba gran
sal
nou moscada
carn rostida 

En una paella fonem la mantega i sofregim la ceba tallada a dauetes molt petits. Quan comença a estar dauradeta afegim la farina, tamisada per evitar grumolls, i deixem que es torri una miqueta. Incorporem l'aigua i la llet, millor si està una mica tèbia, a poc a poc i anem barrejant amb unes barilles perquè no es facin grumolls. Barregem fins que ens quedi ben fina. Tirem sal i la nou moscada i apaguem el foc. Deixem reposar. 


Mentrestant, agafem el pollastre, ànec o gall d'indi el desossem i el tallem a trocets petits. Si teniu un robot de cuina amb el robot i si no amb unes tisores, és més entretingut, però també funciona. Quan ho tingueu, aboqueu en una safata i afegiu la beixamel. La quantitat ha proporcional a la carn que tingueu. Ni molta ni poca. Que sigui suficient perquè la carn formi una pasta compacta. Si en poseu massa, us costarà molt donar forma a les croquetes. Aplanem la barreja, tapem amb un paper transparent i deixem reposar a la nevera una horeta, més o menys. 

Un cop hagi reposat la massa, la treiem de la nevera i donem forma a les croquetes, a mi com millor em surten és amb les mans, i les arrebossem, primer amb una mica de farina, després ou i finalment pa ratllat. Les fregirem en oli d'oliva a foc lent. Queden boníssimes!

1 comentari: