Pàgines

5 de febrer del 2012

Risotto de carbassa

Jo diria que, a banda d'haver menjat la carbassa en crema, mai no l'havia provat cuinada de cap altre manera fins fa unes setmanes que una molt bona amiga, l'Anna, em va convidar a dinar a casa seva i em va preparar aquest risotto. Li va quedar realment bo, així que avui m'he animat i he decidit provar de fer-ho jo mateixa. Aquí us deixo la recepta!



Ingredients per a dues persones:

5 grapats d'arròs
500g de carbassa
1 all
alfàbrega
mantega
oli d'oliva
parmesà

En un caçó posem 1l d'aigua amb una mica de sal i oli i coem la carbassa tallada a dauets. Quan està cuita la colem, però reservem l'aigua per més tard. 

En una cassola, escalfem una mica d'oli i tirem l'all tallat a trocets molt petits. Quan estigui una mica dauradet, afegim els trossos de carbassa, els saltagem una mica, afegim uns 150 ml d'aigua, salpebrem i trirem una mica d'alfàbrega. Veureu que la carbassa s'anirà desfent, però ja és el que busquem. Quan ja estigui practicament dissolta en l'aigua, afegim una mica de mantega, esperem a que es fongui i afegim l'arròs. El saltagem una mica i apaguem el foc. 

En els arrosos sempre deixo que reposin una mica en aquest punt, perquè així els grans d'arròs absorveixen més els sabors dels altres ingredients abans de tirar-hi l'aigua i millora notablement el resultat final. 

Quan ja volguem anar a dinar, escalfem una mica l'arròs i de seguida afegim l'aigua que teniem reservada de bullir la carbassa i deixem que l'arrós. Si s'ha refredat escalfeu-la una mica perquè estigui tèbia. Deixem que l'arròs es vagi fent i afegim més aigua si és necessari. A mi m'agrada que el rissoto quedi una mica caldós, no massa, però si una mica, així que procuro que l'arròs quedi cuit abans que hagi consumit tota l'aigua. En aquest moment, tirem uns trocets de mantega, no massa, un 15 o 25g en total, i ho barregem bé amb l'arrós. Tirem parmesà, una mica al vostre gust, i barregem. Deixem reposar uns minuts i servim. Podem afegir-hi una mica més de parmesà una vegada el rissoto ja està al plat, si en sou fanàtics com jo, i ja estarà llest! Proveu-ho, és fàcil, ràpid i queda boníssim!

1 comentari:

  1. mmmm.....segur que t'ha quedat bonissim! M'ha agradat que l'hagis provat...i tot gràcies a Itàlia!

    ResponElimina